Batman har blivit accepterad!

Batman har blivit accepterad och fått en plats på Fokus Hunddagis i Slöinge.
Idag var han där på inskolning, och efteråt fick man det både glädjande och lättande beskedet! Egentligen hade jag inte behövt oroa mig, men för min del stod mycket på spel.
Så, fortsättningsvis så kommer han att tillbringa sina dagar tillsammans med andra två- och fyrbenta. I och med detta har man tagit ännu ett steg mot ett nytt liv och nya rutiner.
Batman är den stora vinnaren i detta! Han kommer att få umgås med vänner under dagarna, och kommer att bli aktiverad. I stället för att bara sitta här hemma och vänta på mig…
Visst känns det udda att ha 450 m² hundgård här hemma som kommer att stå tom när man jobbar, men samtidigt är det bara för en tid.
Snart nog kommer förmodligen både jag och Batman att trängas i en liten lägenhet. Det kommer att perfekt på alla sätt och vis!
Jag har kanske hittat en utgift till!
Nu när väl Batman uppgraderats och blivit dagishund, så dyker ett annat problem upp. Nu är det inte längre möjligt för mig att cykla till och från jobbet, för han får inte plats på pakethållaren.
Jag vill dock fortfarande kunna göra det, så i kväll har man kikat på några alternativ. En cykelkärra för hundar är naturligtvis en lösning, men jag är tveksam till att det är en hållbar lösning. Dessa är förvisso lättare, men betydligt klenare än min gamla trotjänare…

Just denna cykelkärra vägde ju 40 kg (tom), men den var stabil! Det kommer dock att vara ”omöjligt” att cykla till och från jobbet, om man dessutom (utöver sin egen vikt) ska dra ytterligare 45-50 kg. Så jag vill nog gärna ha något lite smidigare, och som passar för fler alternativ.
Varför inte en lådcykel?
Därmed har jag också börjat kika närmare på lådcyklar! Nog för att jag är en ganska stor ovän med just elcyklar, men för detta ändamål är jag mer än villig att faktiskt ändra åsikt.

Batman hade garanterat känt sig som en kung i denna, och det finns även ett kapell att sätta dit så att han slipper sol, regn och vind.
Så, i morgon ska jag ringa till EvoBike, för att höra vilken cykel som kan tänkas passa mina behov bäst. Ska jag cykla och lämna Batman innan jobbet, och hämta honom efteråt blir sträckan betydligt längre. Med ca 13 km, så från 52 km till ca 65 km. Priset är däremot lite obehagligt, men samtidigt får man tänka på att man lägger ca 2000 kronor varje månad på att ta sig till och från jobbet.
Därmed tänker jag att en elcykel faktiskt kan vara användbar – om den håller hög kvalitet… Än viktigare; även husse måste hålla hög kvalitet!
Vad tror ni, hade en lådcykel varit ett bra alternativ för oss? Med den kan man dessutom cykla inom stan och handla de dagar man behöver.
Det ser ut att bli stora förändringar bara för att Batman har blivit accepterad!
Vi på Hundgården önskar er alla en trevlig kväll!













